Total Crazyness - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Margot Fonteyne - WaarBenJij.nu Total Crazyness - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Margot Fonteyne - WaarBenJij.nu

Total Crazyness

Door: Margot

Blijf op de hoogte en volg Margot

15 Mei 2008 | Denemarken, Kopenhagen

Hey,

Ik twijfelde of ik vandaag iets zou posten, maar ik vertrek morgen (OM 7 UUR IN DE OCHTEND)op weekend, dus ik dacht ik laat nog snel iets van mij horen.
Laat ik na al mijn positieve uitlatingen eens vermelden wat ik NIET ga missen: ten eerste het wasmachiensysteem van dit appartement, ik weet niet waarom maar ik moet ier precies hemel en aarde verzetten voor een wasmachine, en dan ebbek et nog aan de stok met de zogezegde 'eigenaar van dat moment' hatelijk! Een ander ding wat ik absoluut niet ga missen zijn de vele ongeschreven bike-wetten hier, die ik dus niet ken, met als gevolg schreeuwende Denen.
De thesisdeadline komt steeds dichterbij, vandaar dat er harder gewerkt wordt, en wat gestresst wordt ook, zeker omdat ik nu op weekend ga, dus ik heb deze week hard gewerkt zodat ik toch een beetje relax kon vertrekken.
Ok deze week heeft vele onverwachte dingen gebracht, dingen die ik thuis nooit doe!
Woensdagavond begon normaal met de Housewarmingparty van Dorotha, Katherine en Dylan (zoveelste verhuizing van die mensen), heel gek veel gezichten had ik nog nooit eerder gezien... normaal zie je altijd dezelfde gezichten op die feestjes. Donderdagavond was er een ESN-film avond georganiseerd door Anne en Rani (vriendin uit HK), het was een Deense film "The Dream", jup diezelfde dream uit "I have a dream, that one day..." twas een goeie film. Daarna niet meer uitgeweest.
Vrijdag bracht ook iets onverwacht: ik ben naar een breakdancebattle geweest, als toeschouwer uiteraard! Ik had zoiets nog nooit eerder gezien dus ik dacht waarom niet, mijn favorieten zijn gewonnen! 't Was daarna wel een moment van Lap, weg sfeer omdat de 2e het nodig vond tegen de jury in te gaan, en dit niet privé maar in de micro. beetje stom. Daarna opnieuw niet uitgegaan, je moet niet denken dat ik saai ben, maar de thesis is er ook nog ej. Gelukkig denkt de rest er ook zo over, dus hebben we dit weekend ons ritme verlegd. Gezien het prachtige weer doen we leuke dingen overdag en 's avonds werken we voor univ. Zo was het hier zaterdag carnavalsoptocht, in Braziliaanse stijl. Om eerlijk te zijn, het trok op niet veel, de mensen konden niet goed dansen, het geheel was slordig en je moest ook niet mooi zijn om halfnaakt rond te lopen. Daarna zijn we nog naar het park gegaan, in dat park was er gans het weekend carnaval, maar ik heb er dus niet veel van meegemaakt. Heel stom dat iedereen er achteraf over bezig was. Aja zaterdag was ik ook verbrand, ik had nochtans gesmeerd ze maja, de creme kwam van de Lidl, die zijn Shidlligheid weer maar eens bewezen heeft. Moraal: only trust the pharmacist!
Zaterdagavond is er opnieuw gethesist, maar dit keer met een reuzeleuk vooruitzicht! Zondag zijn we naar het strand geweest, en niet zomaar! Bikini's, spelen in de zee, bakken en braden, Rodrigo en Diego die u BBQ-broodjes serveren! Wonderful Copenhagen! We konden er allemaal niet bij, in Denemarken, in mei, in de zee... surrealistisch dagje. Maandag moest ik niet naar de univ, maar werd er dus opnieuw gethesist (btw werk van die dag kwijt, danku lieve USBstick) en gestudeerd voor het Deens examen,wat dus wil zeggen: in het park gezeten en eens in het boek gelezen. Om zes uur was er dan de voetbalmatch die ik mee 'georganiseerd' had. We zijn naar Kopenhagen - Aalborg gaan kijken, KPH stond dat moment 4e, Aalborg 1e. Toch is KPH met 4-0 gewonnen, er was dus wat te zien (ook nog wat verwondingen enzo, altijd spannend om het doktersteam op het veld te zien crossen). Maandagavond ben ik dan langsgeweest bij Donatella, het was al veel te lang geleden dat ik ze nog gezien had. Resultaat: samen eten en uren kletsen. Dinsdag had ik het schriftelijk examen van Deens, dat is goed gegaan. Woensdag heb ik hard en lang gewerkt, gevolg: PC-kater! Gelukkig had Filipa de ganse taallesbende uitgenodigd op haar appa voor een diner. Pfff ik klaag over de douche in de kelder, maar haar douche dat is een bassin (zo link een grote emmer), een soort cylinderachtig douchegordijn dat je moet aan het plafond hangen (iedere keer opnieuw he). Pff, we hebben ook allemaal de indruk dat Denen niet veel douchen. Maar ok, der waren gehaktballen, gemengde sla en gekookte patatten in de pel, MAMAFOOD. Voelde mij volledig thuis! Wel iets vreemds ontdekt: de wijnontkurker daar dat was een Manneke Pis, je moet niet vragen wat zijn pietje was. Azo onze monumenten verkrachten, er was er eentje in shock. Na het diner zijn we nog naar studenthouse geweest (dat iedere woensdag leger en leger wordt), we weten niet goed waarvoor we inkom betaald hebben, want we hebben voornamelijk buiten gestaan.
Vandaag had ik het monderling deel van mijn Deens examen, ik heb zelfs woorden gebruikt die ik niet kende, haha gewoon Dutch verDanishen ej, en da is allemaal ok! Ik ook het resultaat van het schriftelijk. Jaaahoooeee, ik heb het hoogste cijfer dat kan (dat heet excellent). En dat zonder echt leren. Cool zo. Na het examen was er dan de Goodbye Ceremony van de univ, een uiterst tegenvallend event. Meest gezegde zinnen 'Where is the food?', 'Why is there no food?'. Daarom daarna met Donatella naar Robert's Coffee gegaan, voor muffin, milkshake en gossip!
Er is trouwens iets leuks: de dag dat ik vertrek, gaat Donatella naar Wenen en we hebben ons vliegtuig met 5 minuten verschil, dus moet ik niet alleen in de luchthaven zijn en heb ik zelfs iemand na de douane. Zal haar wel goed moeten zeggen dat ze OP TIJD moet zijn! ;)
Zo, nu ga ik inpakken voor de trip.
Jammergenoeg kan ik op deze pc geen foto's opladen, maar er staan bv. Beachfoto's op Facebook, voor de mensen die dat hebben.

I love Wonderful Copenhagen!

Toedels,
de one and only science chick

  • 16 Mei 2008 - 22:32

    IKKe:

    hewel merci, nu nog een we naar ik weet niet waar! hola, hier in B zullen ze vermoedelijk toch wat serieus naar uw thesis kijken. Werk nog maar wat. het kan toch niet allemaal beach-party zijn.

  • 17 Mei 2008 - 15:34

    Nathalie:

    ge partyd gij blijkbaar meer dan mij! de laatste week ist nie al te vet hier... En proficiat met het geslaagde examen é!
    kzou msn ok beter spaanse lessen volgen, kversta ze wel grotendeels ma kan nog niet met manieren antwoorden...

  • 17 Mei 2008 - 18:59

    Maud:

    Margot, ik zei toch da ge mij moest roepen als er op wasmachinepeten under muil moest geklopt worden?
    En hebt ge geen andere manier om foto's publiek te maken? Ik heb namelijk geen facebook..
    Is t nog nie in orde met onze computer?

    Maaaaaud.


  • 19 Mei 2008 - 13:17

    A Oe:

    Hey niet zo lang niet meer, dus moet je er voor zorgen dat u thesis afgeraakt en dat je nog veel kan uitgaan ook. Maar ik ben zeker dat het voor iemand zoals u geen probleem is. Toch nog een kusje en tot binnekort yoehoe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margot

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 30074

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2011 - 08 April 2012

Kiwileaks

04 Februari 2008 - 31 Mei 2008

Erasmus Kopenhagen

Landen bezocht: