Bioritmisch ontregeld - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Margot Fonteyne - WaarBenJij.nu Bioritmisch ontregeld - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Margot Fonteyne - WaarBenJij.nu

Bioritmisch ontregeld

Door: Margot

Blijf op de hoogte en volg Margot

24 Mei 2008 | Denemarken, Kopenhagen

Hallo daar,

klaar voor een van de laatste blogjes?
Jaja, mijn laatste week is officieel ingegaan, et moet er natuurlijk weer om doen dat ik de afgelopen dagen veel nieuwe fijne mensen of mensen die ik al een beetje kende beter eb leren kennen.
Vrijdag ben ik dus op weekend vertrokken naar Jutland, het Deense vasteland. We hebben veel historische plaatsen bezocht, verder werd vanuit de bus vooral duidelijk: in Jutland valt er niet veel te beleven! velden, weiden en weer velden (zegt de wortegemse!) wel niet veel koeien gezien, en veel mest geroken (haha, ik kon differentieren van welk dier, jaja, daar keken de stadsmussen van op!)
De eerste stop was in Jelling, daar staat een steen waar de staat denemarken voor de eerste keer wordt vermeld, hun geboortecertificaat, is dus wel big deal voor de Denen. De volgende stop was legoland, ZO GRAPPIG! het eerste deel is een soort mini-europa maar dan uit lego, echt cool! er waren lego-optimisten! het tweede deel is een attractiepark, voor KINDEREN, maar wat maakt dat uit? Wat een lol en getier in de lego piratenboten (zeiknat), de brandweerwagenrace... Ik weet niet wat het is met mij, maar de parkwachters zo bij de attractie (in dit geval een brandweerman) vinden mij toch altijd zo razend interessant, waarom toch?? Remember greet, hedwig en barbara: walibi?? Speelpleincrew: Bobbejaanland?? nu dus weer.
's Avonds zijn we gaan eten in een Mongolian Restaurant: an all-you can eat volboef buffet. Terwijl we daar zaten de eten kwam de organisator van de reis binnen: he ik heb ier net gereserveerd voor morgen, jullie krijgen een maaltijd bij... OK!
Zaterdag in Sonderborg gebleven, het kasteel en het centrum bezocht. Twas zo een high-school city, lijk waregem ofzo, maar dan op zijn Deens.
In het kasteel was er ook een demonstratie en hadden zo een soort hoorn van een dier, maar dan met een mondstuk in geboord! Mijn ding! Margot eventjes op de hoorn gespeeld!
Daarna zijn we naar Dybbol geweest, daar heeft een veldslag plaatsgevonden tussen de Denen en de Duitsers. De Denen zeggen dat de Duitsers hun land kwamen afpakken in 1864, maar Andreas (Duitse vriend) leerde op school dat ze gewoon het Duitse volk weer met Duitsland wilden verenigen. De objectieve versie zal ik wel nooit te weten komen. Zondag zijn we naar Ribe getrokken, een erg oude gemeente, supermooi! echt de plaats om je trouwfoto's te nemen! De laatste stop was Christiansfeld, the Moravian Town, een soort godsdienstige broedergemeenschap, een woord: STRANGE!!!
Sorry voor mijn vele Engelse woorden, maar ik ben volledig gebrainwasht! Ik heb deze week veel Hollandse mensen leren kennen, maar ik heb het supermoeilijk om Nederlands te spreken. Als ik een memo schrijf naar mezelf in het lab, heb ik mij er op betrapt dat ik die in het Engels schrijf!!!
Maandag en dinsdag hard aan de thesis gewerkt!
Woensdag was nog een echt feestje in studenthouse, twee internationals draaiden. OK, ze konden voor geen lap mixen, maar zalige liedjes...
Daarna nog eens alle crazyness-schuiven opengetrokken en Josh in zijn onnozele plan om naar het strand te gaan gevolgd. Gevolg: Josh, Marcel en Margot op het strand van 3 tot 5 AM!! Het wordt hier ongelofelijk vroeg klaar en dat is erg verwarrend als je uitgaat, nen keer dat het klaar is, is er geen limiet meer om te gaan slapen.
OK, de zonsopgang op de beach, we hebben de zon zelf niet zo goed kunnen zien, maar 's nachts op het strand zitten, met klaarlicht, niemand daar, stilte, zand, water klotsen, containerschepen voorbij komen... alleja, superduper!
Donderdag was er opnieuw een univ-ceremony, nu MET food! Daarna Josh's afscheidsparty, we deden een BBQ en Dany had weer Sangria gemaakt, grrrr, msh wel de eerste keer in mijn leven waar er sprake was van alcohol-abuse... Daarna nog afgerond in "Milena's Place", Milena is braziliaans, dat is dan ook het enige wat ik over haar weet! ;)
Gisteren begon officieel mijn laatste week, gevolg: iedereen op post voor Die-hard crazyness and party. Eerst met de mensen van het labo op terras gegaan, proffen die tracteren... Was gezellig! Heb mijn eerste vrijdag met de proffen doorgebracht, ook laatste vrijdag uitgegaan met labo! Piggy bar was the place to be 's avonds. Trouwens vrijdag: nog nooit zoveel knappe Denen gezien, iemand had ze allemaal verzameld en in mijn perimeter gedropt!
Toen we Piggy Bar (die plaats noemt niet zo, maja, de internationals kunnen de echte naam niet uitspreken) verlieten was het alweer licht, maar ik zeg het: daarvoor moet je niet lang uitgaan...
Daarna met de Franse Xavier naar de zon geweest in de haven, zo zalig 6 uur in de ochtend en lekker zonnetje, ik kon zo in slaap vallen. Ook leuk om nog eens Frans te spreken (dat gaat in tegenstelling met Nederlands wel nog goed)
Vandaag een beetje gemsnd met benji en de dag is zo om, ik ga sebiet nog eens naar Frederiksberg Castle, want dat heb ik nog altijd niet gezien. Vanavond is het Eurovision, msh watchen we wel met een international crew.

Hoe gaat het ondertussen met de thesis? Wel woensdag had ik een meeting met de industrieguys in NOVO en moest ik een presentatie geven. Eerlijk gezegd: ik vind dat ik dat goed gedaan heb! Na de vergadering kreeg ik vragen als:
Wat wil je na je studie doen?
Wil je in de industrie werken?
Zou je het zien zitten om een paar jaar in het buitenland te werken?
NICE

PFFFF de laatste week, heel raar gevoel. Salut zeggen aan Josh was al zo griezelig , maar volgende donderdag is het aan mij!!!!

Groetjes,
De ochtend-chick

  • 24 Mei 2008 - 16:33

    Tantie:

    ja Margot wat is dat allemaal ,ik kan nu helemaal niet meer volgen

    en in buitenland reeds vacatures?zeker te overwegen!!!!

    groetjes uit het sombere Belgie

  • 24 Mei 2008 - 16:43

    Baam:

    haha, margot houdt daar sangriaorgieen

  • 24 Mei 2008 - 17:07

    Waar*****j.nu:

    Pfff, en ik hier maar thesisen zonder beach en uitgaan en dergelijke... Profiteert van u laatste week maar goed dat je terug komt! en niet te veel versiert worden hé! (anoniem)

  • 25 Mei 2008 - 10:02

    Dinges Van Dude:

    en hoe komde van de vlieger gestapt?
    toch niet te vet van al dat afscheid "vieren", en met niet teveel nieuwe gewoonten hoop ik

  • 25 Mei 2008 - 22:00

    Mathias:

    hola!

    ja zoals ge ziet, ik volg je nog steeds! Voor mij is het afscheid nog niet voor sebiet, 'k heb hier nog een maandje te gaan. In ieder geval, het zal er ook rap zijn... :-(
    Maak er nog een schitterende en onvergetelijke week van en zeer veel sterkte toegewenst bij het afscheidnemen! (ik weet ondertussen waarover ik spreek ;-) )

    groetjes uit Girona!

  • 25 Mei 2008 - 22:34

    Zwam:

    ...en dan beweren ze dat ik een raar bioritme heb in de examens, pff! Amuseer je nog een weekje goed met je buitenlandse vrienden, en nog een laatste groet van mij aan de erasmusmussen die ik daar leerde kennen...

  • 26 Mei 2008 - 13:27

    Nathalie:

    Profiteert nog ma goe van uw laatste week! Bij mij moet het eigenlijk nog beginnen dus aan afscheid nemen moet ik absoluut nog niet denken maar tzal der verzeker ook vlugger zijn dan ik zelf wil :s

  • 27 Mei 2008 - 18:27

    Sarah:

    idd: VAPPU = studentenfeest op 1 mei ;-)

    geniet nog van je laatste dagen, ik ben net terug in Belgie en het was verdorie een moeilijk afscheid van Helsinki... snif .. snif ..

    tot in den ffw-draai! :)

  • 28 Mei 2008 - 10:21

    Sam:

    Goed zo Margot! Wa hoorn geoefend tegen dat je ons team apen terug kan komen versterken

  • 29 Mei 2008 - 17:00

    Marijke:

    Hey

    Doet raar he, zo die laatste dagen; valies maken en aan thuis denken maakt me een beetje droevig, maar denk dan aan al de vrienden die je gemaakt hebt en onvergetelijke momenten; anyway ik zie u maandag back in the real world voor examen registratie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margot

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 30076

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2011 - 08 April 2012

Kiwileaks

04 Februari 2008 - 31 Mei 2008

Erasmus Kopenhagen

Landen bezocht: