Mobiliteit - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Margot Fonteyne - WaarBenJij.nu Mobiliteit - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Margot Fonteyne - WaarBenJij.nu

Mobiliteit

Door: Margot

Blijf op de hoogte en volg Margot

06 Februari 2008 | Denemarken, Kopenhagen

Hallo,
even een kort berichtje om te melden dat ik goed bezig ben.
Vandaag naar den univ geweest en mijn leesvoer meegekregen, aangezien ik nog geen fiets ad moest ik met de metro gaan (ik ben verdorie gecontroleerd op de metro, gelukkig addek nu et juiste aantal zones betaald) en daarna te voet. Dat te voet begon danig mijn keel uit te hangen. Dus ik heb nog gegeten met de mensen van het labo (tis mix aan tafel van Engels en Dansk) en daarna ben ik op zoek gegaan naar een fiets.
Als vanouds heb ik het verkeer goed onveilig gemaakt en zat ik bijna onder een Deense fiets, Deens vrouwengeschreeuw is zo mogelijk nog erger dan Vlaams!
Maaaaaaaarrrrr: dan kwam de verlossing: ik heb nu een fiets voor 500 DKK (das ongeveer 66 eu) en twee lampjes voor 50 DKK en dan nog een slot van 100, maar ik heb gesjacherd tot 90, weetwel. Dat was mobiliteit 1, daarna ebbek ook een Deens nummer aangenomen. Het Finse thesismeisje, Olga, heeft me verteld hoe ik dat best deed. Dus nu ben ik megamobiel. Meer nog, ik vond de weg vanzelf terug naar huis, zonder kaart. Ik denk dat ik nu klaar ben voor de volgende uitdaging: mij douchen in de krochten van dit gebouw.

Even ter info: het is niet verboden een berichtje te laten op deze site, ik ontvang die als e-mail!

Grtz,
Margot

PS: dit appa is niet zo geluidsdicht, getuige de Humpapa die ik hoor van et appa boven mij. En de trein die onder mijn raam rijdt (Gelukkig ebbek Earplugs van Hildegarde!)

  • 06 Februari 2008 - 13:26

    Nathalie:

    alé ge zijt dus al goe op weg...kunnen ze ginder wel goe engels? nog nie te veel van die moeilijke conversaties gehad me da taalverschil? en deens is verzeker ok al nie gemakkelijk om te verstaan é...en slaapt ge der goe? sorry vr al die vragen é...ben curieus...
    vele groetjes

  • 06 Februari 2008 - 13:37

    Margot:

    Ja hoor, ze kunnen hier zeer goed Engels! De prof is zelf een Fin, dus die spreekt ook Engels. Slapen, gohja, kan beter, met die trein ej, kben er wel al twee keer redelijk vroeg ingekropen, mjah met al die kilometers dak ier te voet eb gedaan. 's Morgens wordt ik wakker, van het licht of de trein. Maar cava wel ze!
    Bedankt voor je berichtje!

  • 06 Februari 2008 - 14:52

    Marijke:

    je bent al heel gesetteld ginder. Je kamer ziet er toch groter uit dan 7m². Ik hoop dat het bij mij ook zo goed meevalt. Wanneer begin je met je labowerk? Is het een beetje deftig weer?
    Vele groetjes vanuit nu nog Belgie, maar binnenkort Novara

  • 06 Februari 2008 - 22:00

    Wesley:

    Allez, ge zit daar precies goed. Treinen, humpapa's van boven (schreeuwt ze??) en een kraaknette douche...

    Ik heb zo het gevoel dat je voor je Valentijn nog een extra paar Earplugs wil.

  • 07 Februari 2008 - 12:53

    Anneleen:

    Zag ik het goed? Een kalender met Baeyens-bordje boven je bed! Geniet er daar nog van!

  • 07 Februari 2008 - 16:17

    Tom:

    Hallooowww is daar ook een adriaan brouwer die wekelijks zorgt voor goeie ambiance en sfeer? :d :p :p hih leuk voor jouw wat je allemaal doet ;) is nie iedereen gegeven om zo maar efkes nr et buitenland te gaan studeren maar je wordt er zeker beter van! many grtz daar en groetjes aan de profs :p kus ;) xxx

  • 07 Februari 2008 - 17:10

    LIESBETH!!:

    heyy margoooooot!
    Oe gatie daar? Khoop dat je je daar gauw op uw gemak zult voelen! Ik kijk uit naar je volgend berichtje!
    Groetjes vanuit all time favourite Wortegem!!

  • 09 Februari 2008 - 22:03

    Maud:

    Margot, ik ben fier op u!
    U douchen in zo'n gebouw!
    Gij zijt een waardige Fonteyne.
    Nog veel spanning toegewenst! :D

  • 20 Februari 2008 - 20:45

    Dude:

    danku voor dien t-shirt suske
    ie is zalig
    :p

  • 08 Maart 2008 - 15:58

    Dude:

    zeg ge laat gij niets nie meer van u weten jong
    wrn is jun volgende bericht

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margot

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 30171

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2011 - 08 April 2012

Kiwileaks

04 Februari 2008 - 31 Mei 2008

Erasmus Kopenhagen

Landen bezocht: