Poep op de Stoep - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Margot Fonteyne - WaarBenJij.nu Poep op de Stoep - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Margot Fonteyne - WaarBenJij.nu

Poep op de Stoep

Door: Margot

Blijf op de hoogte en volg Margot

12 Februari 2008 | Denemarken, Kopenhagen

Hey!

Dit wordt een korte update, kort, omdat mijn leventje ier stilaan in zijn normale plooi begint te vallen!
Zondagavond ben ik wat gaan drinken met Katherine (Duitse) en daarna zijn we naar de cinema geweest, samen met Nina (Finse), Antie of hoeje et schrijft (Fin) en Maggie (Canadese). De film was 'Control', die gaat over Joy Division. Daarna nog koffie en taart op Nina's kot. Ze had een taart gemaakt met blueberries. Gisteren weer etentje, deze keer bij mijn Deense mentor Annie, een vriendin van haar en Olga, het Finse meisje uit mijn labo. 't Was echt een supergezellige avond! 't Zieter naar uit dat we nog dingen samen zullen doen, zoals de beroemde/beruchte Fredagsbar. Dat is zoals de naam het zegt, bar op vrijdag, maar net zoals de proffen al om 14h. Ik heb Annie ook naar de places to be gevraagd, blijkbaar is dat de wijk waar ik met mijn professors naartoe ben geweest. Cool, de proffen kennen hun wereld. Toen ik vroeg waar je best niet alleen loopt in het donker, was ik eigenlijk ook al veilig. Op de kaart die ik van Senne en Jeroen kreeg stond op die plaats de legende... Ik loop niet op plaatsen waar ik van de kaart afval, dus SAFE!
In het labo komt het tot nu toe vooral neer op lezen en lezen en lezen. Gelukkig is het labo zeer aangenaam om te werken. Alleen de internetguy, die is niet zo bij de pinken... Dus moet ik Mia's internetkabel pikken als ze in het labo is.

Nog wat weetjes...

... 't ligt ier vol met hondepoep op de stoep, ik ben dat precies niet meer gewoon sinds het zakjessysteem in België.
... Deense farmastudenten krijgen aan het einde van het eerste jaar een persoonlijk geschilderde labojas! De tweedejaars schilderen die. Ze ondergaan dan ook een soort ritueel.
... De meeste Deense studenten zijn ouder dan wij. Vaak werken of reizen ze een jaar of 2 voor hun studies. Ze kiezen ook vrijwillig voor GIT, zodanig dat ze kunnen werken ondertussen.
... want ze krijgen geld van de overheid, om in hun onderhoud te voorzien. Ze wonen dus echt alleen en hier zie je de vrijdagse valiezenkoers dus helemaal niet. Als je hier jobt moet je wel maar liefst 40 procent belasting betalen als student. Keken ze even raar op als ik zei dat ik maar 2,5 moest!
... dat is een andere zaak: Het is geweten, maar tis echt wel waar ook! Kopenhagen is zo duur. Ik bedoel echt gewoon voor eten en drinken. Een fles cola (belgië 1,5 €) gaat vlot over de 3 € en zak chips reken maar op 2 €. maar ah, eb me daar al bij neergelegd.
... anders dan verwacht vind ik persoonlijk de bruinharige Denen mooier dan de blonde.
... fietsen zijn hier alomtegenwoordig! Jebt zo een fietspad zo breed als 1 baanvak. 's Morgens op de Jagtsvey rijden we wel met 50 man achter elkaar, wil je iemand voorbij steken dan gaje langs links, en dan weer rechts invoegen. Een fietsautostrade dus!
... ik heb foto's toegevoegd van mijn bureauke in het labo.

Toedels uit DK!



  • 12 Februari 2008 - 17:11

    Gretiepetie:

    de foto's van je bureautje gezien. blijkbaar werk je wat harder(langer) dan je andere labovriendjes? want het uwe ligt goe vol. chique dinges, ieder zijn bureau. amaikes, ge wordt nogal verwend.
    en ng maar eens beseffen dat we het eigenlijk wel goed hebben in belgie zeker? mamatjes en papatjes betalen studies; leven is niet zoo duur... maja, tis gewoon anders e..
    toedeloe!

  • 12 Februari 2008 - 18:58

    Tantie:

    ja de burelen zijn wel erg clean
    ben vandaag bij meme geweest ,ze was serieus onder de indruk van uw brief hoor
    "tis alsof margot het echt aant vertellen is als ik het lees" zei meme
    dat was erg lief van u,die gele omslag vanuit DK ligt daar echt te pronken...niet te doen,alsof ze wil dat iedereen het ziet
    jammer dat meme niet zo hip is om op de site te schrijven ,ze zou dat zeker doen
    ze zal wel brief terug schrijven,als ze dat doet zoals in haar dagboek zal tgeestig en op zijn heesters worden

    doei ... en zult ge volley niet missen van Zulte? of kennen ze die sport daar ook?

    greets
    tantie

  • 12 Februari 2008 - 19:06

    Weske:

    Hey daar meisje van de hondenpoepstraat. Rijden de Engelse studenten op Jagtsvey niet aan de linkerkant? En wat doe je dan als je die voorbij wilt?
    Heb je geen internet? Gelukkig zijn er wel nog goede ICT - coördinatoren. Lolz
    Grtz,
    Weske

  • 13 Februari 2008 - 19:46

    Fifi,nana Wil En Dav:

    nog geen problemen gehad om uw fietske achteruit uit uw parkingske te rijden tussen al die hondepoepen ?

    't ziet er daar wel bijzonder leuk uit medunkt
    Van studeren en werken zal er op dit moment precies nog niet te veel in huis komen met al die te ontwijken hondepoepen...
    een kakske hier en een kakske daar
    bah, wat een vies land
    kom maar gauw terug naar het propere wortegem-petegem
    daar alleen maar koeievlaaien.

    Allez amuseert u daar maar rot en pas op met al die onvoorspelbare Denen die zuipen lijk de beesten en die hun honden geeen goede manieren leren
    en zo kunnen we maar doorgaan
    Allez tot de volgende meeting en kijk regelmatig onder uw schoenen want 't is daar precies gevaarlijk

    Allez , allez , allez
    ken de da liedje nie...

    slaapwel en groetjes uit het propere poepvrije Bossuit

    Uw nonkleke fifi en tantiepetietie Nanna
    en Wilke en Dafke niet te vegeten

    Nee we zijn niet zat maar gewoon in schrijfvorm..

  • 19 Februari 2008 - 19:03

    MAUD:

    Margot, uw €-teken moet VOOOOOOR uw getal!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margot

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 30162

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2011 - 08 April 2012

Kiwileaks

04 Februari 2008 - 31 Mei 2008

Erasmus Kopenhagen

Landen bezocht: