Mt Cargill, Sandfly Bay, All Blacks,St Clair Beach - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Margot Fonteyne - WaarBenJij.nu Mt Cargill, Sandfly Bay, All Blacks,St Clair Beach - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Margot Fonteyne - WaarBenJij.nu

Mt Cargill, Sandfly Bay, All Blacks,St Clair Beach

Door: Margot

Blijf op de hoogte en volg Margot

27 Oktober 2011 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Haidiho!
Ik had verteld dat ik dit weekend een tripje ging doen met Suzi. Dat is gebeurd ook, haar Nissan van 1989 bracht ons overal naartoe! Zij had me ook overtuigd om een auto te kopen en ik heb er al enkele getest, maar de goedkope (de hare was nochtans ook goedkoop) daar is er wel veel mee mis, zoals euh, kapotte radiator? En de eigenaars zijn zich daar echt (!) niet van bewust. Ook oliepeil controleren, huh? wasda? Ik ben een ander meisje tegengekomen en bleek dat zij net de auto die ik op het oog had gekocht had. Ik zeg zo: ja die gaat wel veel drinken he. zij: huh, wat wil dat zeggen? Ik: ja, dat je er veel petrol gaat moeten ingieten. Zij: huh? waarom? Ik: omdat het een 3000 cc is, daarom. Zij: huh, wat wil dat zeggen msh? Wel ja zo kopen de mensen hier dus auto's. Ik denk dat ze wel raar opkijken als een blondje zo alles checkt en vraagt: wanneer is je distributieriem vervangen? Kiwi-verkoper: huh, wat is dat een distributieriem? Ik: wacht, doe uw motorkap open, ik zal zelf eens kijken. Ze noemen mij dan een 'sensitive buyer'... haha... kga het even voor bekeken houden het auto checken en keuren... eventjes beu.
terug naar het weekend: suzi, die dit weekend vertrok heeft me overal mee naartoe getroond. Heel, heel leuk. Eerst zijn we Mount Cargill opgewandeld, ik moest wennen, en was beetje vergeten ontbijten. Iedereen weet wat deze combo met mij doet... maar keb het wel iedere keer zien aankomen.. dus niet gevallen, allez niet flauwgevallen, wel geslipt natuurlijk. ;) Op mt Cargill heb je een volledig uitzicht over Dunedin en Otago Harbour (waar ik op zeil). Daarna zijn we naar Sandfly Bay geweest, een mooi strand, het lag vol zeeleeuwen! dat kan nog snel lopen hoor! We hebben ook het geluk gehad, maar liefst 4! geelogige pinguins te zien. Dat is een bedreigde diersoort... Daarna ben ik samen met Suzi gaan eten, echt heel jammer dat ze weggaat. Het is de Duitse versie van moeder theresa... ;) 's Avonds hebben we dan nog een nachtswandeling gedaan samen met een andere collega, Franzi en haar vriend Lars, en logee Franzi (twee Franzi's ja). Je leest het goed: stikt hier van de Duitsers... We zijn naar een soort grot gewandeld die vol glimwormen zat, dat was een beetje zoals een sterrenhemel. Na deze ganse dag waren Suzi en ik heel moe.
De volgende dag ben ik toch vroeg opgestaan en naar de zeilclub geweest. Ik heb basis optimist gegeven! Aan James, Tom and Alice. In het Engels jaja, ik wist wel niet alle woorden en ik heb een boekje meegekregen van basis optimist, om te studeren. Het boekje ziet er eigenlijk heel erg gelijkend uit met de boekjes die de Spinnewyns hebben gemaakt. We zaten eerst met twee in de motorboot. Ik wilde ze leerde opkruisen, maar ik mocht ze niet overdoen zei de andere trainster. Dan had ik een ander idee. Ik vroeg mag ik niet gewoon een opti uithalen en les geven vanuit de opti (zij zat toch in de rescue). Goed idee… Dus ik heb dan gans de (superzonnige) voormiddag les gegeven vanuit de opti, Annette (de coach) was eigenlijk nergens meer te bespeuren… De andere coaches zijn zeker weten betere zeilers dan mij, maar basis optimist geven dat kan ik nou net wel… ;) kinderen vonden het heel leuk, James (Jimmy voor de vrienden) kon zelfs zalig goed opkruisen na zijn derde les. Broer Tom hield meer van hooliganisme aan boord (zo plat liggen enal, bekend voor de bloso’s..). na de training waren er worstenbroodjes, jammergenoeg wel schapenworst. Bwaak.
’s Avonds was het dan tijd voor THE GAME!!!!! Ja rond, zes uur begon de spanning in de lucht te hangen, iedereen in het zwart gekleed… Ik ben op cafe gaan kijken, de kiwi’s waren meeegazenuwachtig. Eerlijk gezegd hebben de All Blacks niet goed gespeeld… Frankrijk was beter, maar All Blacks hebben wel gewonnen. Juij! Uhu, juij dat was het… Als Portugal 1-1 speelt tegen Brazilië in de poules kunnen wij ons appartement niet meer bereiken. Hier was de straat leeg na de match!!! Ze hebben uiteindelijk wel gevierd en het octagon (centraal plein) stond wel vol mensen, maar ik had het veeeeeeeel meer verwacht. Er waren bv. niet echt veel vlaggen enzo… twas niet megazot.. Ofwel ben ik gewoon gebrainwashd na 15 maand Sint Gillis.
Maandag was het weer heel mooi weer en ben ik naar St Claire beach geweest met een boek, ik had een goede bank gevonden in de zon en wilde rustig lezen. Maarja, dat gaat hier niet altijd, man naast mij heeft mij gans zijn leven verteld.. fijn… ’s Avonds was het dan een superlekker etentje voor Suzi’s afscheid, zij gaat nu rondtrekken met haar vriend en gaat dan na 3 weken terug naar Duitsland.
Tijdens de week heb ik dan tijd verprutst met auto’s te zoeken, een fiets gekregen (en er al meteen bijna mee gecrasht, fiets ondersteboven, ik kon recht blijven staan, vre raar, aja helmen zijn hier verplicht). Het regende keihard, gelukkig heeft Sarah (Duitse projectstudente) dan haar lief (de ITer van het labo) verplicht om achter mij te komen en mijn fiets te gaan repareren. (het regende echt zot hard) Hij kwam daar dan aan met een ganse wagen vol gereedschap, maar ja mijn wiel was krom, dus daar moet ik mee naar de fietsenmaker…
Op werkvlak heb ik wat preliminaire experimenten gedaan en werk van in Gent afgewerkt. Aja, het eerste Consigma-artikel staat online, juij! Dit weekend staat er een girls’ night out met het huis op het programma en zondag een uitstap met Sarah en Anne (een, jawel, Duitse, projectstudente).
Foto’s staan op facebook, hebben jullie graag dat ik er hier ook enkele zet?
Laat zeker ook een berichtje achter!
Grtjs uit Kiwiland!!!

  • 27 Oktober 2011 - 10:11

    :

    In vergelijking met NL is het allemaal vrij 'stil' en niet echt uitgedost, maar wij zijn al 2 keer eerder gaan kijken in the octagon en toen was het helemaal rustig en amper uitgedost. Dus met dat vergeleken was het voor NZ doen erg druk;)

    Ben je hier ook vanwege stage oid? Zit je in een studentenflat op de campus of ergens anders?

    Groetjes!

  • 28 Oktober 2011 - 02:21

    :

    Haha oh nou dan zal het hier voor jou wel erg stil geweest zijn! Wij wonen ook in een echt stenen huis, bij Myrle, een mevrouw die haar kamers verhuurt. En nog een andere student uit Londen. We gaan inderdaad nog rondreizen na onze stage, nog 5 weken! Dus na oud en nieuw pas weer naar huis :) Ook voor ons kerst in de zomer, ben benieuwd! Maar dit weekend eerst maar naar Catlins...
    Jep als je 2 nederlands hoort praten, zijn wij het waarschijnlijk, want we hebben er nog niet veel meer gehoord!
    Succes met je onderzoek(?)
    Groetjes Danique en Pauline

  • 31 Oktober 2011 - 01:26

    Pauline:

    Wij zijn naar Peninsula met Elm tours geweest. Wel redelijk duur, maar je krijgt dan ook wel meer te horen over het gebied...
    Verder zijn we met de bus naar Wanaka geweest, en hebben we dit weekend een auto gehuurd om naar Catlins te rijden. Er gaat geen gewone bus daarheen, dus dit was de enige optie... Als je een eigen auto hebt, ben je wel veel vrijer in waar je heen wilt! Wij willen nog naar Queenstown en Millford Sound. Met de bus gaat wel, maar auto is handiger! ;)
    Groetjes Pauline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Dunedin

Kiwileaks

Recente Reisverslagen:

26 Maart 2012

Terug waar we gestart zijn

12 Maart 2012

Arrowtown & Silver Peaks²

20 Februari 2012

Margot & Jane in Lucky Luke land

10 Februari 2012

Calamity Jane's Krachttoer

01 Februari 2012

Traag op gang
Margot

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 30156

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2011 - 08 April 2012

Kiwileaks

04 Februari 2008 - 31 Mei 2008

Erasmus Kopenhagen

Landen bezocht: