Traag op gang - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Margot Fonteyne - WaarBenJij.nu Traag op gang - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Margot Fonteyne - WaarBenJij.nu

Traag op gang

Door: Margot

Blijf op de hoogte en volg Margot

01 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Hallo!

Hier zijn we weer. Het leven is hier precies nog niet echt op gang na de feestdagen. Ondertussen zijn de middelbare scholen en weer begonnen, maar de univ start pas terug eind februari. Zo is de zeilclub nog niet opnieuw gestart en zijn de zumba-lessen nogal beperkt. Enkel op maandag en dinsdag... ik heb wel al eens op maandag twee lessen na elkaar gedaan... ;)

Het weer weet ook niet goed wat het wil, vandaag is het bv. verdacht koud om zomer te zijn (14°C) en gisteren was het verdacht warm om Dunedin te zijn, je kon 's avonds nog met je Tshirt rondlopen??? huh?? dat is trouwens een misvatting van iedereen: iedereen denkt dat het zo warm is (wsl met Home and Away in gedachten), wel kleine teleurstelling: ik woon hier even dicht bij Australië als bij Antarctica... dusja...

We houden ons dus wat bezig met etentjes langs hier en langsdaar. Chinees NY wordt hier ook gevierd (compleet met burgemeester enal), maar het was echt superkoud en stormerig, dus de leeuwen zijn zelfs te midden van hun dans moeten vluchten en gaan schuilen.

Het project hier verloopt moeizaam, ik zie nog altijd niet wat ik moet zien, en zal het misschien ook gewoon niet zien, omdat het niet te zien is... we zien wel... :-) Ik heb wel een avond laat op de univ gebleven omdat ik in een schrijf-'zone' zat (zone van in 'tha zone'), hopelijk is het tweede artikel bijna klaar om op te sturen nu! Anyway, het was 22h en zeker dat ik nog niet de laatste aanwezige was!

Om toch goed actief te zijn ben ik precies wandelverslaafd aan het worden. Vorige week zaterdag ben ik met mijn flatgenote naar Heywards Point gereden, en gewandeld. Het uitzicht was mooi, de beklimming lastig. Afgelopen zaterdag ben ik gans de namiddag gaan trampen (zo noemen ze dat hier), ik heb vier paden aaneen geregen, vier uur onderweg, maar het was super. Het was zelfs helemaal niet saai om alleen te doen. Uiteindelijk heb ik een lift terug naar het appartement gekregen (na de vier paden, vanaf dan was het gewoon door de stad naar huis wandelen). Het was een ouder koppel, ik had chocolade mee (je kent mij met mijn suikerprobleem) en dus hebben ze kunnen genieten van Belgische chocolade. Toen we aan mijn huis kwamen gaf die man mij een kus (op de kaak natuurlijk) Wel dat is echt RAAR! Dat wordt hier totaal niet gedaan, dus ik dacht meteen: zeker afstammeling van Franse kolonisten! ;-)

Dit weekend is het Margot-travel... Mijn auto wordt volgeladen met medereizigers en ik stippel een ganse trip uit.. want dat doe ik graag. (ik heb echt mijn roeping gemist ;) )

Ik zal enkele foto's toevoegen van mijn wandelingen en volgende keer, zeker een uitgebreid verslag van ons tripje mét foto's!

Margot


  • 01 Februari 2012 - 09:11

    Nathalie:

    Hey

    mooie fotos!
    En nee, nog altijd niks gehoord van Jetair... Dat ze maar vlug iets laten weten! tAmusement!

  • 01 Februari 2012 - 10:00

    Bal-I:

    Zonder mij trampen dat kan niet leuk zijn hé :-p

  • 01 Februari 2012 - 18:32

    Kurt:

    tussendoor reisje organiseren, waarom niet, soliciteer eens bij een reisbureau

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Dunedin

Kiwileaks

Recente Reisverslagen:

26 Maart 2012

Terug waar we gestart zijn

12 Maart 2012

Arrowtown & Silver Peaks²

20 Februari 2012

Margot & Jane in Lucky Luke land

10 Februari 2012

Calamity Jane's Krachttoer

01 Februari 2012

Traag op gang
Margot

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 30150

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2011 - 08 April 2012

Kiwileaks

04 Februari 2008 - 31 Mei 2008

Erasmus Kopenhagen

Landen bezocht: