Wind, zon en een virus - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Margot Fonteyne - WaarBenJij.nu Wind, zon en een virus - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Margot Fonteyne - WaarBenJij.nu

Wind, zon en een virus

Door: Margot

Blijf op de hoogte en volg Margot

01 December 2011 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Hallo allemaal,

Net na mijn vorige berichtje is het gebeurd: een crimineel virus op mijn laptop... Het was zo een vals virusscanprogramma. Gelukkig heeft de school hier een IT-dienst die zich ook bezighoudt met zo'n dingen. Het heeft drie dagen geduurd om de laptop weer aan de praat te krijgen. Op een bepaald moment lag hij zelfs helemaal in brokken uiteen, dat was gewoon te griezelig. Vanaf dan ben ik niet meer gaan kijken. Alles is nu terug OK, behalve een paar specifieke programma's en dat is wel vervelend...
Uiteraard heeft het virus zich in mijn laptop genesteld de avond voor de filmavond... maar wonder boven wonder was er hier een Duitser die ook Aanrijding in Moskou had EN met Engelse ondertitels. Iedereen vond het een mooie film, sommigen zagen er zelfs dingen in die ik nog nooit opgemerkt had.

Vrijdag was er Research Day, of zoiets, in ieder geval het kwam overeen met de scientific afternoon in het FFW. De PhDs van hier waren niet zo enthousiast, maar voor mij was het wel leuk om eens te zien wat iedereen doet. Het was de eerste keer dat ze het organiseerden en ze hadden gekozen om het in het Ecosanctuary te doen. Goed gezien, je moet er met de bus naartoe, dat is een soort hut in the middle of nowhere, zonder GSM-bereik. Geen mogelijkheid om te ontsnappen dus (unlike het FFW). We moesten wel nogal knoeien om de posters op te hangen en er was eigenlijk ook niet genoeg eten... Allez, heel veel dingen waren met varkensvlees, goede zet natuurlijk als je zoveel buitenlandse doctoraatstudenten hebt.
Ik heb bijgeleerd dat ze hier aan het nadenken zijn om apothekers beperkte prescription rights te geven, vroedvrouwen hebben hier zelfs al prescription rights! Zelfs voor postnatale depressie... zot!
Tegen het einde van de dag was het echt zot aan het waaien, de straten lagen vol twijgen en blaadjes...

De volgende dag wilde ik graag naar Moeraki en Oamaru gaan, met een flatgenoot en een collega. Het was nog steeds slecht weer hier in Dunedin, maar gelukkig zijn we toch geweest want meer in het noorden was het weer echt goed. De Moeraki boulders zijn gevormd zoals oesterparels, ze zijn gevormd in de grond rond een fossiel of een stuk hout ofzo, daarna komen ze zo omhoog in de grond en rollen ze naar de zee.
In Oamaru hebben we Franzi en lars opgezocht, Franzi is normaal ook PhD maar dit weekend werkte ze daar in een winkel van vrienden. We hebben gewandeld, de Pillow Lava bekeken aan het strand (natte broek en schoenen voor mij, door verdacht lang uitlopende golf...). Calamity Jane heeft het ook goed gedaan, enkel een raar geluidje (komt precies uit het dashboard) als je over 3000 toeren gaat en miljaar een sterretje in mijn voorruit!!! en recht in het zicht natuurlijk, aja!

Zondag ben ik gewoon gaan zeilen zoals altijd, en daarna heb ik fruitsla gemaakt en naar een collega gebracht die aan het werk was op zondag...

Dinsdag was het potluck dinner in de school, iedereen moest iets meebrengen. Ik heb Gentse waterzooi gemaakt (duurt toch wel veel langer dan jeroen Meus u vertelt, maar ok). Iedereen vond het superlekker, en veel mensen zijn het recept komen vragen! Ik vond het zelf ook echt lekker. 't was bijna allemaal op, nog een portie over en die heb ik dan meegegeven aan de allergrootste liefhebber. ZIjn vrouw kwam de dag erna af, dat ik haar eigenlijk gered had, want ze had blijkbaar geen eten in huis die avond.

Ondertussen is het hier echt warm aan het worden en op het werk kan ik niet heel veel doen (wegens het programma dat nog neit werkt en alle afspraken voor toestellen liggen volgende week)...

Ik heb dan vandaag maar wat artikels gelezen op het terras hier. Het is wel duidelijk dat het gat in de ozonlaag hier zit, je verbrandt echt wel snel!

Straks neem ik de auto naar de zumbales (de dichte zumbales is jammergenoeg gecancelled wegens een lekkend dak, tjah, het blijft Dunedin-architectuur natuurlijk...)

Veel groetjes vanuit de zon,
Margot


  • 01 December 2011 - 11:42

    Evelien:

    Amai, elke keer weer mooie natuurfoto's, en overstekende pinguïns, de max !! En de waterzooi ziet er echt lekker uit, dus ik wil die volgend jaar zeker eens komen proeven (eens terug in België uiteraard, nee, ik kom ni nr ginder :-) )
    Groetjes
    Evelien

  • 01 December 2011 - 21:32

    Kurt:

    zo'n bolleke meebrengen zal wel niet lukken zeker

  • 04 December 2011 - 17:03

    Nathalie:

    normaal zeg ik dat vele groetjes vanuit de zon :(

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Dunedin

Kiwileaks

Recente Reisverslagen:

26 Maart 2012

Terug waar we gestart zijn

12 Maart 2012

Arrowtown & Silver Peaks²

20 Februari 2012

Margot & Jane in Lucky Luke land

10 Februari 2012

Calamity Jane's Krachttoer

01 Februari 2012

Traag op gang
Margot

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 30152

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2011 - 08 April 2012

Kiwileaks

04 Februari 2008 - 31 Mei 2008

Erasmus Kopenhagen

Landen bezocht: