Klein, klein Dunedin - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Margot Fonteyne - WaarBenJij.nu Klein, klein Dunedin - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Margot Fonteyne - WaarBenJij.nu

Klein, klein Dunedin

Door: Margot

Blijf op de hoogte en volg Margot

07 November 2011 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Hallo!
Het is twee geleden dat ik nog iets van mij heb laten horen, dus ik zal twee weken geleden starten. ;)
Op vrijdagavond hadden we hier de Girls Night in York Zoo (York Zoo is de bijnaam van ons huis...). Daar was al veel over gesproken geweest, het was best leuk. Eerst cocktails gemaakt (voor mij dus wel zonder het cruciale ingrediënt) en dan tegen middernacht de deur uit naar een club. Alleja club, je moest geen ingang betalen, maar echt een gewoon café kan je het ook niet noemen. Msh zoiets als de Coulissen in d'Overpoort. Toen we er aan kwamen om middernacht waren we de EERSTE! echt absurd. Msh omdat het examenperiode is? En om twee uur riep zo een dikke (vrouwelijke) buitenwipster dat we weg moesten, lichten aan, muziek uit en GO OUT! echt totaal niet vriendelijk. OK dan... tot zover uitgaan in het Leuven van NZ! Zaterdag ben ik met de boot van Rob van de zeilclub mee gaan varen. Er was een wedstrijd, vanuit zijn haven in Port Chalmers tot voor de zeilclub in Dunedin en daarna moesten we nog terug. Er stond een stevig windje en het was best wel spannend. Er waren nog twee Franse 'toevalligen' op de boot en dan nog een Hollandse vaste en dan de zoon van een monitrice van de zeilclub, genaamd Marco. Heel vervelend, Marco en Margot, vandaar dat we hem Fred noemden aan boord. Zondag ben ik dan weer gaan zeilen in de zeilclub, ik moest 4.20 varen met een Fransman, heel de tijd in het Frans gesproken. Een vriendin van hem (Argentijns) meisje had ons twee dan uitgenodigd om bij haar te komen eten, dat was heel vriendelijk en leuk. Tijdens de week is er dan niet echt iets speciaals gebeurd, er valt hier niet zoveel te beleven tijdens de week, behalve sporten. Ik ga dus gaan lopen enzo, of kijk een filmpje 's avonds. Vrijdagavond was er een activiteit voor alle PostGrads van de univ: PhD Movie. Msh kennen er sommigen onder jullie de PhdComics.com, mopjes die echt alleen grappig zijn voor doctoraatstudenten.. De film was echt leuk, maar wsl alleen grappig voor PhDs...(zou leuk zijn in Gent ook bedacht ik) na de film hebben we dan gedaan waar ze mee lachten: on Friday you have beers with the people you spoke the whole week with... ;) Zaterdag ben ik dan gaan fietsen met een andere Belg die hier woont. Het is hier heel heuvelachtig, en dus lastig, en zoals de traditie wilt is het mij weer niet gelukt om te fietsen zonder 'rozijnen en noten-binnenspeel moment'. De eindbestemming was tunnelbeach. Dat is een strand met speciale rotsformaties, uitgesleten door de Pacifische oceaan. De burgemeester (of zoiets) heeft daar dan een tunnel laten graven zodat zijn familie toegang had tot een privé-strandje om te picknicken. HEt was winderig, maar dat maakte het eigenlijk nog cool met de golven! Daarna zijn we nog taartjes gaan eten en echt eten en veel veel nederlands gesproken. Ik was doodmoe en toen ik thuiskwam wilde ik meteen in mijn bed. Er was echter een feestje aan de gang, met onze nieuwe flattie (Sera) die de beste vriend is van het meisje die de film organiseerde (en mij dus alle info kon geven, is heel heel duur om die te tonen in de univ), andere flattie en twee vriendinnen van haar. Een van die meisjes zei: he, was jij daarnet aan Tunnel beach? met een andere gast? en met de fiets? Ik heb je daar gezien! Daarna gingen ze uit en ik moest mee, zwaaide daar weer iemand naar mij, heeft lang geduurd voor ik doorhad wie het was (flattie van collega...) en zo gaat dat hier maar door, je kan hier niet op straat komen of je komt mensen tegen die je kent, en dat na 3 weken... 's Ochtends ben ik dan toch opgestaan om te gaan zeilen, twas megaveel wind, we zijn er vervroegd afgeweest om verdere materiaalbreuk te voorkomen (drie fokken gescheurd, mast naar beneden gekomen) Ik ben zelf gekapseisd, kaddet wel beetje zelf uitgelokt: voor de wind varen en dan willen gijpen met zo golven in de rug... ja twas gedoemd.. maar de andere meneer (twas nog maar 2e keer dattij zeilde) heeft mij op het einde van de les wel bedankt en hij zei dat hij veel geleerd had. Dus dat is tof he! En keer niet in het Frans (wel in het Frans uitgelachen geweest vanwege de kapseis :-s) Zondagnamiddag ben ik dan zwaar gecrasht, en mijn zelf voorgestelde pannenkoeken en filmavond, is bij de pannenkoek alleen gebleven... laat gerust een berichtje achter hieronder,
Margot

  • 07 November 2011 - 14:02

    Jana:

    Dat hoort er daar nog allemaal heel leuk uit..gebt gij eerst gekeken waar er zeilclubs zijn vooraleer je vroeg om daar nog ff te gaan doctoreren zeker? ;) Ik wacht alvast op het volgende verhaal :) Breek geen botten hé!

  • 08 November 2011 - 17:26

    Nathalie:

    Amai Margot, zoals gewoonlijk komt gij toch ook weer vanalles tegen é ma tblijkt echt wel tof é. Ondertussen ben ik ook weer int land sedert 29 okt en druk op zoek nr een job wat immens moeilijk is, btw ik blijf in Belgie, echt waar :) dus als ge terugkomt kunnen we afspreken. tAmusement!

  • 08 November 2011 - 20:24

    LESLEY:

    leuk om je verslagjes te lezen... ik mis de onverwachte smsn...;-)
    toedeloe xxx

  • 20 November 2011 - 17:53

    Kurt:

    crash in de voormiddag?
    steeds flink onbijt...zeker als ge wat gaat sporten. stel dat ge van een surfplank valt en ge passeert een crashende grote vis...wat dan?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Dunedin

Kiwileaks

Recente Reisverslagen:

26 Maart 2012

Terug waar we gestart zijn

12 Maart 2012

Arrowtown & Silver Peaks²

20 Februari 2012

Margot & Jane in Lucky Luke land

10 Februari 2012

Calamity Jane's Krachttoer

01 Februari 2012

Traag op gang
Margot

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 30148

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2011 - 08 April 2012

Kiwileaks

04 Februari 2008 - 31 Mei 2008

Erasmus Kopenhagen

Landen bezocht: