Calamity Jane's Krachttoer - Reisverslag uit Owaka, Nieuw Zeeland van Margot Fonteyne - WaarBenJij.nu Calamity Jane's Krachttoer - Reisverslag uit Owaka, Nieuw Zeeland van Margot Fonteyne - WaarBenJij.nu

Calamity Jane's Krachttoer

Door: Margot

Blijf op de hoogte en volg Margot

10 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Owaka

Hallo!

Zaterdag was het dus zover: de auto volgeladen met apothekers, 5 in totaal en al hun materiaal om te kamperen... Wel ons Jane zat stampvol... ;)
Op naar de Catlins dus, je kan het wat vergelijken als: een weekend in de Vlaamse Ardennen. 't Is zo een streek met verschillende natuurfenomenen.

Jane heeft wel serieus haar best mogen doen, en als je dan je copiloot zijn kaart ziet draaien in de richting van de baan, weet je hoe laat het is... :-s Die heeft me twee keer in een baantje gestuurd, ja hallow, zo gravelroad, keisteil omhoog, met gras in het midden, eenvaksbaan.. en dan is dat dus duidelijk een FOUTE baan, en dan staje daar op een helling van 20 % voor een hek. Als er nu nog ooit iemand durft te beweren dat ik slechte chauffeur ben... al die handrem U-bochten (twee maal rubber geroken, ook twee maal mijn passagiers eruit gezwierd om Jane te sparen)...

maar ok: we begonnen met Curio Bay, een must see volgens 'de boekskes' een teleurstelling in real life... daarna zagen we wel dolfijnen spelen in de baai! hurray! Daarna op naar de Mc Lean Falls (prachtig) en de Niagara Falls (een mopje). Rond vijf uur konden we dan naar de Cathedral ooves, grotten op het strand. De eerste konden we perfect bezoeken, maar voor de tweede en derde moesten we nog langer wachten om laagwater te hebben. maar het zag er niet zo veelbelovend uit, en ik was ongeduldig. en heej, een lang onderbroek of een bikinibroek dat is toch hetzelfde he?
Anyway: ik had de tweede en derde grot helemaal voor mijzelf! zuper foto's zonder voetstappen! na een kleine stop aan Lake WIlkie zijn we dan gaan eten. fish en chips of wat anders? daarna wilde de 24/24 benzinedinges mijn visa niet nemen. Dus reden we met een verdacht lege tank richting camping... De Duitse studenten hebben met 3 in de tweepersoonstent geslapen en mijn collega May en ik in de auto.. superbed is dat! man ik ga Jane missen op het noordeiland!!!

Volgende dag ontbijt op het strand en Purakanui Falls, alweer een must see volgens de boekjes, maar iedereen van ons van de Mc Lean Falls mooier. Op Surat Bay konden we het verschil tussen zeeleeuwen en zeehonden van dichtbij bekijken. grappige mannen eigenlijk: die zwierden zo heeltijd zand over hun rug. en overal staat altijd dat je daar niet te dicht mag bijkomen enzo, maar ijdel dat die zijn, die doen niet liever dan poseren voor de camera!

Daarna trokken we naar Nugget Point, een vuurtoren en dan zo ja nuggets... allemaal kleine rotsjes voor het strand!
Dit was samen met de Coves ook nog een must see.
Onze favorieten waren duidelijk de Coves, Mc Lean Falls en Nugget Point...
Brochures blijven brochures.

Het was een geslaagde trip! Probleem is wel dat ik nu gans het Zuid-eiland gedaan heb! Wat nu gedaan???

Grtjs!
Margot

• 10 Februari 2012 - 12:19

Anonyme:

Naar belgie terug komen! Hier is nog veel tebezoeken!