Kerst en Bevingen - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Margot Fonteyne - WaarBenJij.nu Kerst en Bevingen - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Margot Fonteyne - WaarBenJij.nu

Kerst en Bevingen

Door: Margot

Blijf op de hoogte en volg Margot

23 December 2011 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Hallo allemaal,

De laatste weken stonden, ook hier, helemaal in het teken van Kerst. Dat is wel vreemd, omdat het dus zomer is. Zondag hadden we een BBQ gepland. Lipika, een collega, had een BBQ aangevraagd in een park. Maarja Dunedin zou Dunedin niet zijn moest het niet regenen... Dusja zijn we maar in de staff room van de school of pharmacy gegaan. Gesjellig. Nee, twas wel leuk, en ben nog lang blijven plakken. Woensdag was er weer BBQ maar nu van georganiseerd door de school zelf. Voor de veiligheid had ik maar zelf zalm meegebracht. Want met die vuile schapenworsten hier.
De decaan bedankte iedereen voor het afgelopen jaar en overliep zo iedereen die geld had binnengehaald voor een machine aan te kopen ofzo.

Donderdag was de laatste officiële dag in het labo, en 's avonds had ik dan een skype over het project. Ik was wel zenuwachtig, omdat de resultaten niet echt uitkomen zoals verwacht. Maar het was goede meeting...
Vrijdag mochten we eigenlijk niet meer werken, maar kben toch nog wat illegaal geweest. We waren met stuk of 6... 't Was nog gezellig, zo beetje einde van het schooljaar gevoel (in juni) gezien het hier warm is.

Na onze lange lunchpauze las Petra dat het weer gebeefd had rond 14h in Christchurch (daar waar al die grote bevingen waren...). Om drie uur begonnen wij dan zelf ook te beven. Het was weer in Christchurch, maar toch vies als je 400 km verder nog meebeeft.. wat was het daar dan niet.
Die stad is nog helemaal niet terug opgebouwd na de vorige bevingen. Ze twijfelen ook of ze het wel weer gaan opbouwen, gezien de mensen er niet meer graag wonen en velen al weggetrokkken zijn. Het stadscentrum is ook afgezet met hekkens (al bijna jaar ofzo) dus iedereen die daar een winkel ofzo heeft is ook wel gejost.

Vanavond is het kerstavond, klein feestje gepland. En dan morgen komt BENJI! Eindelijk. De 27e vertrekken we dan op roadtrip, en 16 jan gaat hij terug naar huis. Op het programma: Milford Sounds - Queenstown - Wanaka - Haast - Greymouth - Pancake rocks - Abel Tasman - Marlborough sounds - Kaikoura - Christchurch - Mt Cook - Dunedin.

Prettige feestdagen,
Margot

• 24 December 2011 - 08:09

Hanne:

Geniet ervan!! daar samen met Benj! en ook voor jullie prettig feestdagen ;) xx

• 24 December 2011 - 10:54

Kurt:

zorg tijdens de rondrit maar voor goeie fotos, kunnen we meegenieten

• 24 December 2011 - 11:22

Nathalie:

Fijne feestdagen ginder! En enjoy the roadtrip! x

• 24 December 2011 - 12:51

Marijke:

Geniet van de feestdagen en van de tijd met Benji samen. Kijken al weer uit naar het volgende verslag

Groetjes